Archief

24 november 2021

NUCLEO-Atelier

Op 24 november 2021 is er brand uitgebroken in het gebouw van mijn NUCLEO-atelier.

Als bij wonder zijn mijn atelier, en dat van mijn buurman, ongeschonden.Zelfs geen rook-of waterschade, en dat dankzij een supersnel en efficiënt optreden van de Gentse Brandweer.

Gelukkig zat mijn atelier in de verste hoek van het gebouw.
De brand (oorzaak niet bekend) is ontstaan in het midden op het gelijkvloers.

De meeste ateliers zijn compleet verwoest, zwart geblakerde muren.
Sommige kunstenaars zijn ook hun archief en stock kwijt.

De toestand is zo slecht dat afbraak en nieuwbouw nodig is.
Nucleo zoekt nu nieuwe ruimtes voor de kunstenaars.

Ondertussen teken ik in Villa Nicole in een vrijstaande kamer van vrienden,
in afwachting van een nieuw atelier.

Op 13 januari 2022 verkreeg ik een nieuw NUCLEO-Atelier in de Vynckier-site, Nieuwe Vaart in Gent.

21 juni 2021

Eric vande Pitte in galerie Pinsart Brugge

Over Paul en Marcelle

In de Brugse galerie Pinsart loopt momenteel de tentoonstelling ‘Marcelle s’adonne au sexting’ van eric vande Pitte (1950). Hij maakte naam als tekenaar en illustrator, onder meer met werk voor Knack en voor Tijd-Cultuur. Maar hij is ook en vooral beeldend kunstenaar: vande Pitte is een meester in het vertalen van de ‘oude’ kunstgeschiedenis naar het sociale aanvoelen hier en nu, en schuwt daarbij de ironie niet. Hij voegt er ook autobiografische insteken aan toe en creëert zo een heel eigen, herkenbaar oeuvre, in een sterke, pittige tekenstijl.

eric vande Pitte: ‘Mijn werk grijpt terug naar de kunstgeschiedenis. Kunstboeken zijn altijd een grote bron van inspiratie geweest. De figuren van Paul en Marcelle die je hier overal ziet opduiken zijn twee kinderen, ze vertegenwoordigen de persoonlijkheid van mezelf als kind. Al mijn werk gaat terug naar die kindertijd. Paul en Marcelle zijn twee figuren die ik als kind uit mijn leerboek Frans heb gehaald. Daarom ogen ze ook zo jaren vijftig, het meisje met een strik, de interieurs, de entourage…’

Alle werken zijn met potlood getekend, met veel groen en blauw. Vande Pitte: ‘Het papier zelf leg ik buiten, om het te laten verweren. Daarmee voel je dat de kindertijd voorbij is, dat er patine op zit. Sommige werken zijn geïnspireerd door Balthus, voor wie ik een grote fascinatie heb. Maar ik heb zijn beeldopvattingen in mijn tekeningen een beetje naar deze tijd teruggebracht. Naar sexting en zo.’ Het werk ‘Marcelle s’adonne au sexting’ is daar een sprekend voorbeeld van: in plaats van een spiegeltje heeft het meisje een i-phone vast. ‘Marcelle gaat ook elke dag van de week in bad, ook daar maakte ik een reeks van’. De verwijzingen naar werk van de ‘badkamer-taferelen’ van Egon Schiele, Edgar Degas en Pierre Bonnard zijn ook hier duidelijk.

Bij andere werken zie je ook sporen van de jaren vijftig, onder meer gebaseerd op etsen van Floris Jespers. ‘Die confrontatie wilde ik wel aangaan. En ik wil ook zoveel mogelijk reduceren naar bijna abstracte elementen’. Vande Pitte maakte ook een hele reeks tekeningen op A4-formaat. Sommige daarvan scande hij in, om ze te vergroten en uit te printen op kalkpapier. ‘Après la messe, Marcelle va á la bibliotheque’ is ook een sleutelwerk. ‘Ik was altijd gefascineerd door kunst, maar in mijn dorp Torhout was er niks. Na de mis ging ik naar de bibliotheek, en daar waren kunstboeken, in het Frans allemaal, want Nederlandstalige kunstboeken bestonden toen bijna niet.’

Er hangen ook twee tekeningen, waarbij het meisje Paul heet en de jongen ‘Marcelle’. Dat gebeurde bewust, ‘omdat ik ze alle twee ben’. Een sterk psychologische tentoonstelling, maar ook en vooral met sterk vakmanschap.    

Marc Ruyters
H’ART Magazine, 21.06.2021

Juni 2021

Tekeningen van jarige (eric vande) PITTE bij Pinsart

MARCELLE S’ ADONNE AU SEXTING

Het oeuvre van Eric vande Pitte of kortweg “Pitte”, de roepnaam van de kunstenaar toen hij nog een jongetje was, refereert aan mijn kindertijd. En hoogstwaarschijnlijk aan die van velen. Een (groot, wat mysterieus) huis, een tuin, een jongen (Paul) en een meisje (Marcelle). Met regelmaat wellicht zuigt ze op haar pen en staart ze in het niets, denkend aan wat ze aan haar dagboek zou kunnen toevertrouwen.

Het nog eenvoudige leven dat als vanzelf zijn gangetje gaat en bij deze Pitte-beelden horen duidende, korte zinnen. Gevormd met vanzelfsprekende woorden. In blokletters geschreven, Franse woorden. Franse zinnetjes, dus. Zoals: “Marcelle prend son bain le samedi de matin.”

KUNSTENAAR OPENT DE DEUR NAAR MIJN JEUGDJAREN

Paul is een ingetogen jongen. Wat bedeesd en dus een beetje Pitte, naar verluidt. Marcelle is extraverter. Les extrêmes se touchent. Wat ligt er in het verschiet? Via boekjes die het over Paul, Marcelle en hun beider leven hadden heeft Pitte zijn Frans geleerd. Zoals ik het Engels werd ingelepeld. Hiervoor werden een zekere Rip Van Winkle opgevoerd. En diens vrouw, Mary, en de hond, Wolf. Deze “barkte” of zat onder tafel of speelde in de tuin. Mary zat uiteraard in de keuken… Het woord “emancipatie” kwam wellicht nog niet in het woordenboek voor.

Mijn puberjaren en mijn eerste lessen Engels, dus. Van mijn eerste lessen Frans herinner ik me helemaal niets meer. Wellicht omdat ik de taal al vroeg meer dan behoorlijk kon spreken, doordat mijn oudste zus met een Waal getrouwd was en ik in Henegouwen (op vakantie) als jongste van 7 plots de oudste werd. Benjamin werd Nestor! Pitte (°1950) opent altijd de deur naar mijn jeugdjaren. Een kier is voldoende. En dit keer alleen met tekeningen. Maar een kier is een kier.

VERWEERDE “DRAGERS”

Pitte, dat betekent ook vaak oud en of gebruikt papier als drager van het werk, door de kunstenaar enige tijd opzettelijk aan de natuurkrachten blootgesteld. Zelfs bruin inpakpapier zint hem als drager voor zijn creaties.

Het ziet er allemaal zacht en braafjes uit, in volstrekte stilte, behoedzaam en met tederheid tot stand gekomen, maar wie goed kijkt, kijkt in zijn eigen ziel en voelt een prikkelende ondeugendheid. In wat tijd en natuurelementen met de drager hebben gedaan, komt van alles tot leven en het blauw van op school is dominant aanwezig. Pitte zet zijn protagonisten en hoe hij ze wil laten leven neer op diverse lagen witte verf. Wanneer je dan het licht in de kamer hebt gedoofd, zindert het verbeelde leven nog even na. Een kinderdroom kun je maar beter zachtjes doven.

Het is niet de eerste keer dat Eric vande Pitte bij Pinsart te gast is. De invitatie verraste enigszins: “Marcelle s’adonne au sexting”. Tja, dacht ik. Ook Marcelle en Paul worden een jaartje ouder en zelfs Pitte kan dat proces niet stoppen. Sinds corona is er om sexting nogal wat te doen en Pitte moet zijn jeugd dus een beetje zijn gang laten gaan. Zijn “kinderen” loslaten. Van hier af moet je gaan…

BALTHUS, DEGAS,  BONNARD…

Toch wordt het nooit expliciet. Het mysterie blijft. Er is nog veel leegte en diepte. Nog heel wat dat de kijker in mag vullen. Enkele werken refereren aan het oeuvre van kleppers als Balthus, Degas en Bonnard. Maar ook Schiele en Klimt komen in de buurt. Egon en Gustav, ook mooie namen.

Ik ben het allemaal gaan monsteren, in een periode dat ik mijn passie voor (actuele) beeldende kunst even had moeten afremmen: aanslepende bouwwerken naast mijn huis gunnen me immers al twee jaar lang amper een moment van stilte. Ik ging die even bij Pitte zoeken. Bij Sabine en Dan dus ook, in Brugges mooiste kunstgalerie. In de buurt van de galerie moest ik met pijn in het hart vaststellen hoe de Brugse Triënnale 2021 zijn naam “TraumA” alle eer aandoet: bepaalde creaties lijken duidelijk niet tegen de natuurkrachten opgewassen of geraken niet afgewerkt. En het blijft wachten op de komst van Hans Op de Beecks macabere carrousel.

JOURNAL INTIME

Terug naar Pitte en zijn vaak verregaande abstrahering. Maar het blijft allemaal onnavolgbaar Pitte. Bijzonder ook de op uitzonderlijke “dragers” bedachte dagboeken waarin wat je wil lezen onleesbaar is gemaakt. Een dagboek in eikenhouten bakjes. “Journal intime”. Bij de tentoonstelling hoort een boek met teksten van Hans Vandevoorde (hoogleraar Nederlandse literatuur aan de VUB), Eric De Kuyper (auteur) en Thierry Cattoir (collectioneur). En heel veel foto’s. Ook beelden waarbij je de kunstenaar aan het werk ziet: L’intérieur de l’intimité.

Johan DEBRUYNE, juni 2021

20 september 2020

This is Belgian

Over Paul en Marcelle

Van harte welkom op de opening van THIS IS BELGIAN, opgebouwd rondde solotentoonstelling van eric vande Pitte naar aanleiding van de publicatie van zijn boek l’intérieur de l’intimité.

auteurs: Thierry Cattoir – Eric de Kuyper – Hans Vandevoorde

Parallel worden in de ZOOM-ruimte een twintigtal grafische werken van Pierre Alechinsky getoond, geïnspireerd op de relatie van de kunstenaar met bijzondere schrijvers.

THIS IS BELGIAN is de overkoepelende titel van een tweedelig tentoonstellingsprogramma met in de overige tentoonstellingssets een selectie werk van Hervé Martijn, Hans Bruyneel, Herman Maes en de introductie van Erwin Vaes, Dirk De Cock en Chris Vanderschaeghe. 

EEN UNIEKE ZONDAG
De openingszondag is ingedeeld in drie tijdsvakken (11, 14 & 16 uur) waardoor we voor de bezoekers een zitplaats kunnen voorzien en een veilige afstand kunnen garanderen. 
Omdat een ‘walking lunch’ nog niet toegelaten is, krijgen de bezoekers een Belgische attentie als dank voor hun aanwezigheid. 

– ‘This is Belgian’ wordt ingeleid door Katrien Dessers met een korte introductie van de geselecteerde kunstenaars, gevolgd door een toelichting over de relatie van Alechinsky met bijzondere schrijvers waardoor je meer inzicht krijgt in zijn thematiek.
– eric vande Pitte stelt persoonlijk zijn nieuwe boek l’intérieur de l’intimité voor en geeft uitleg over Paul en Marcelle, de personages die zijn thematiek een gezicht geven. 

Galerie Dessers 
Leopoldplein 9, 3500 Hasselt
Zaterdag en zondag  10.00 uur – 19.30 uur
Op weekdagen kies je je openingsuren zelf. In de buurt of een dagje vrij? 

De zoektocht naar onschuld, een bezoek aan kunstenaar eric vande Pitte

Solotentoonstelling
eric van de Pitte

We nodigen u vriendelijk uit voor de vernissage van de tentoonstelling van eric vande Pitte op zondag 20 maart vanaf 15u.

Inleiding door Jens Franssen, journalist VRT-Nieuws.

“La maison de Paul et Marcelle”
Tekeningen op papier

van zondag 20 maart t/m zondag 1 mei 2016
vrij-za-zon 14u – 18u

“Vroeg in de morgen in het atelier van eric van de Pitte”,
tekening op papier, 2016, 200 x 150 cm, ©

De tijd was aangebroken om een immense rol zwaar tekenpapier, die tevoorschijn kwam tijdens de verhuis naar het nieuwe atelier van Eric, te gebruiken om nieuwe tekeningen te maken over de
avonturen van Paul en Marcelle.

Paul, de introverte jongen en Marcelle het avontuurlijke meisje, twee van de hoofdpersonages uit de familie, die steeds verschijnen op de afbeeldingen van eric vande Pitte, krijgen in deze tentoonstellingvorm als blauwe potloodtekeningen.

Het papier dat wellicht jaren is blijven staan wachten, gaf niet zomaar zijn opgerolde staat vrij

2016

20 maart – 1 mei
La maison de Paul et Marcelle Solo-show eric vandePitte
Galerij Pinsart, Brugge

16 april – 18 april
Kunst in de Troost
Convent zusters Karmelietessen in de Troost, Vilvoorde

24 juni – 26 juni
Kunstbeurs Faculty Club
Groot Begijnhof, Leuven

13 augustus – 28 augustus
Zomer van Wechele
Hof d’Intere, Wechelderzande

10 Jaar NUCLEO
De Connectie

Deelnemende kunstenaars:
Mira Albrecht, Hugo Azcuy Castillo, Patrick Benedictus, Michiel Bolliou, Jean-Marie Bytebier, Mario Cauwels, Hannelore Celen, Mario De Brabandere, Saar De Buysere, Ann Decaestecker, Wim de Maat, Claude Dendauw-Imbo, Frank Depoorter, Dany Deprez, Karen Dick, Juan Duque, Kurt Duyck, Sarah Eechaut, Samira El Khadraoui, Sarah Geirnaert, Olivier Goethals, Tessa Groenewoud, Cecilia Jaime, Bart Jaques, Ian Kesteleyn, Niels Ketelers, Valery Konevin, Marjolein Labeeû, Arno Lantmeeters, Stéphanie Leblon, Lieven Lefere, Elise Lepage, Maaike Leyn, Cathérine Lommée, Stéphanie Maeseele, Gunther Moriau, Diederick Nuyttens, Pirò Pallaghy, Fred Pectoor, Joris Perdieus, Lore Rabaut, Jeremy Swinnen, Annouk Thys, Giannina Urmeneta Ottiker, eric vande Pitte, Dorien Van Bavel, Annelies Van Camp, Hans Van Hoorebeke / Rosteux, Simon van Parys, Nicoline van Stapele, Miet Van Stichel, Sofie Vrancken, Hanna Waelput en Kobe Wens

NUCLEO. De Connectie is opgenomen in het programma van de Gentse Kunstweek;

De Connectie NUCLEO is de tweede tentoonstelling met werk van de kunstenaars van NUCLEO en meteen een feesteditie omdat NUCLEO 10 jaar bestaat! Gastcuratoren Frederik De Preester (Handelsreizigers in Ideeën) & Alan Quireyns (AIR Antwerpen) legden samen met de kunstenaars een intensief parcours af. Ze bezochten ateliers, verkenden tentoonstellingsconcepten en organiseerden consultaties. Zo groeide de vertrouwdheid met het oeuvre van de 54 deelnemende kunstenaars en traden ze in dialoog over de finesses, pijnpunten en evoluties binnen hun werk.

Sinds 2001 ontwikkelt NUCLEO kwaliteitsvolle en betaalbare ateliers voor beeldende kunstenaars in Gent en omgeving. Vanuit de werking als atelierorganisatie wil NUCLEO een breed engagement opnemen naar haar residerende kunstenaars. Een logische invulling van dit engagement is het organiseren van toonmomenten. Daarom worden Open Ateliers tweejaarlijks afgewisseld met een expositie.

NUCLEO zelf fungeert als het ware als “de connectie” tussen haar kunstenaars. Maar ook inhoudelijk zochten de curatoren naar verbindingen tussen het werk van de kunstenaars door 10 citaten uit literatuur, poëzie en filosofie te selecteren waaruit de kunstenaars konden kiezen als insteek voor een nieuw werk. Een dvd waarop de kunstenaars een eigenzinnig antwoord geven op de vraag ‘Wat zegt het citaat over mijn werk’ begeleidt de tentoonstelling als catalogus. Daarnaast worden op de website van NUCLEO de voorontwerpen van de kunstenaars geconfronteerd met het gepresenteerde werk. Op deze manier fungeert het project als een drieluik: expositie, dvd en website vormen een geheel en vullen elkaar aan.

NUCLEO vzw
O.L.V. Ter Hoye Begijnhof
Lange Violettestraat 231
9000 Gent
T: 09 329 50 52
F: 09 329 50 57

Débuts
Schoolherinneringen

Débuts – Schoolherinneringen
van Eric de Kuyper en eric vande Pitte
uitgegeven door Octave de Achtste

Kortverhaal van Eric de Kuyper

Kleuretsen op koper van eric vande Pitte
Gedrukt op Bûtten-Hahnemühle-papier 300 gr
op de persen van het Kunstatelier De Zachte Klaarte te Sint-Amandsberg bij Gent door Henri Hemelsoet.

Editie van 1-36 en met 36-36 en
+ 6 exemplaren van A-F tot en met F-F.

Bij elk exemplaar behoort een suite van vijf kleurenetsen door eric vande Pitte gesigneerd en genummerd of geletterd. Het kortverhaal is gesigneerd door Eric de Kuyper

Vanuit eenzelfde fascinatie kijken Eric de Kuyper en eric vande Pitte terug op hun kinderjaren. Jaren die door Eric de Kuyper in een reeks boeken werden geëvoceerd.
Ook voor beeldend kunstenaar eric vande Pitte is de kinderwereld een geliefkoosd onderwerp. Als vrienden en zielsverwanten werkten beiden al eerder samen.

Zondag 25 oktober 2009 van 11- tot 14 uur
werdt het boek voorgesteld in het museale gebouw van DE SCHOOL VAN TOEN
Klein Raamhof 8 te 9000 Gent.

Gallery ARTISCOPE

presents 3 recent works of eric vande Pitte
at the MiArt – Art Fair Milan 2009
17 april – 20 april 2009

Schoolherinneringen

Reminiscing about their school days, Eric de Kuyper and eric vande Pitte are collaborating on an art book.

Débuts, schoolherinneringen will be released in a limited edition of only thirty-six copies and contains a series of five etchings and a new original text. The etchings are being printed in the renowned workshop of Henri Hemelsoet.

Publisher Octaaf Scheire brought about similar art books with works from, among others, Roger Raveel, Hugo Claus, Karel Dierickx and Stefaan Hertmans.

Exposition in the spring of 2009.

‘Oui, c’est pour l’art, dit Paul, je vais à Gand.’

Willem & Hélène de Pesseroey nodigen u vriendelijk uit voor de tentoonstelling

eric vande Pitte / recente werken

LINEART / 30 nov – 4 dec
Belgium Calling

Tevens tonen we werken van
Pierre Alechinsky – Roger Raveel – Maurice Wyckaert
Joz. Deloose – Corneille e. a.

LINEART 2007 is open
vr 30 nov van 11 u tot 22 u
za 1 dec en zo 2 dec van 11 u tot 19 u
ma 3 dec van 11 u tot 22 u – di 4 dec van 11 u tot 19 u

U vindt ons op stand nr 516 – 616
Wij hopen u daar te mogen ontmoeten

Met vriendelijke groet
Willem & Hélène de Pesseroey

Nieuwe Collectie

Voorkamer vzw en het college van burgemeester en schepenen van de stad Lier hebben het genoegen U uit te nodigen op de opening van de tentoonstelling ” Nieuwe Collectie ” op vrijdag 30 november om 20u in het stedelijk Museum Wuyts Van Campen en Baron Caroly Lier.

Het Stedelijk Museum Wuyts-Van Campen en Baron Caroly is een museum dat beantwoordt aan het typebeeld van musea die zijn ontstaan op het einde van de 19de eeuw: een neogotische buitenarchitectuur met elementen die zich herhalen in de decoratieve afwerking van het interieur, een gang die uitgeeft op grote hoge zalen bekleed met brede plinten, parket op de vloer en bovenlichten die voor een onrechtstreekse lichtinval zorgen.

Schenkingen en legaten vormen de basis van de heterogene collectie. De collectie biedt een verfijnd en boeiend overzicht van de schilderkunst van de 16de tot de 20ste eeuw met enkele topstukken van ondermeer Pieter Breughel de Jonge, Frans Floris, Pieter Paul Rubens, Floris Jespers en Edgard Tytgat.

Voorkamer vzw, Peter Morrens en Rik De Boe, maken een eigenzinnige keuze uit de permanente collectie en het museumdepot en presenteren deze opnieuw in relatie met werk van een veertigtal actuele kunstenaars.

Artiesten

WOUTER ABTS, WILLEM AERTS, AXEL ANTAS (FIN), FREDERICK BELL (GB), RUBEN BELLINKX, MARCEL BERLANGER, JACOB BILTIUS, MICHAEL BORREMANS, TH. W. BOSSCHAERT, DIRK BRAECKMAN, PIETER BREUGHEL DE JONGE, PETER BUGGENHOUT, ALEXANDRE CALAME, CORNELIUS CELS, DAWN CLEMENTS (USA), THEODOOR CLEYNHENS, WERNER CUVELIER, FERDINAND DE BRAEKELEER, RAYMOND DE LA HAYE, JOOS II DE MOMPER, JAN-BAPTIST DE WEERT, JAN FRANS ELIAERTS, PATRICK EVERAERT, PIETER FAES, HENRI FANTIN-LATOUR, FRANS FLORIS, OLIVIER FOULON, THEODOOR FOURMOIS, FILIP FRANCIS, TILL FREIWALD (D), PIETER GEENEN, JOHANNES GLAUBER, CORNELIS GROENEDAEL, KARIN HANSSEN, THOMAS HUBER (CH), FLORIS JESPERS, KIM KEEVER (USA), BAREND CORNELISZ KOEKKOEK, JAN PIETER FRANS LAMORINIÈRE, ELKE LEHMANN (USA), PETER LELY, PETER LEMMENS, JAN LIEVENS, WILLEM LINNIG, NIKOLAAS MAES, LAWRENCE MALSTAF, ERIK OLOFSEN (NL), BALTHASAR PAUL OMMEGANCK, HANS OP DE BEECK, THOMAS RAAT (NL), CLAUDIA RADULESCU (RO), PETER ROSTOVSKY (USA), PIETER PAUL RUBENS, SARAH & CHARLES, ANDREAS SCHELFHOUT, PIETER JAN SCHOTEL, WARD SHELLEY (USA), RENIE SPOELSTRA (NL), BATIA SUTER (CH), DAVID I TENIERS, ROBERT TOURNIERE, EDGARD TYTGAT, PATRICK VAN CAECKENBERGH, ERIC VANDE PITTE, JAN VAN DER HEYDEN, JOCHEM VAN DER SPEK (NL), MELS VAN ZUTHPEN (NL), LOUIS VAN ENGELEN, PIET VAN ENGELEN, JAN VAN GEEL, MICHEL VAN GRIEKEN, KAREL VENNEMAN, FRANÇOIS XAVIER HENRI VERBEECK, LEEN VOET, LEON VRANKEN, PAUL WANTE, WIM WAUMAN, JAN WIJNANTS, HANS WIJNINGA (NL), FLORENT WILLEMS, EDWARD PIERRE WOUTERS, KAREL WOUTERS, WILLEM-JOZEF WUYTS, DIRK ZOETE

5th Novosibirsk International Biennial of Contemporary Graphic Art

Selected to represent Belgium at the “Vth Novosibirsk International Biennial of Contemporary Graphic Art” in September 2007 in the Novosibirsk State Art Museum, Russia, eric vande Pitte at once gathered attention from the press.

Province of East-Flanders

Commissioned by André Denys, Governor of the Province of East-Flanders, eric vande Pitte created 2 silkscreens in very limited editions. They were printed by the artist himself during a workshop in the studios of the Frans Masereelcentrum at Kasterlee. The Governor will dispose of the works of art as personal gifts.

Nu hoor ik het opnieuw.
Sikscreen-edition 5 ex.
Fabriano Artistico paper.
40 cm x 30 cm

Ik dacht even aan een toeval.
Silkscreen-edition 10 ex.
Hahnemühle paper
40 cm x 30 cm

Galerie GKM

The reputed Galerie GKM, Malmö, Sweden commissioned eric vande Pitte to make a limited silkscreen-edition on canvas.

“Dans la rue, Marcelle marche vite.”

tentoonstelling : eric van de Pitte recent werk
22 april- 28 mei 2007 Gallery ARCADE
Burgstraat 10, 9000 Gent

‘Je ne peux pas vous dire l’heure exacte’

een installatie met fosforschilderijen en een stroboscoop van

eric vande Pitte

Vrijdag 15/12/06: 14-20u
zaterdag 16/12/06: 11-18u
zondag 17/12/06: 11-18u
maandag 18/12/06: 11-16u

Kunst in de Burgstraat

Veilinghuis DVC
Burgstraat 20-22
9000 Gent

‘Le chien du boucher, son panier, se trouve à côté de la cheminée’

TENTOONSTELLING
1-26 november 2006

Scroll naar boven